وقتی زیرساختهای گردشگری فراهم نیست؛



شمال ما: تعطیلات ۵ روزه پایان ماه صفر در گیلان روی دیگری از چهره زشت صنعت گردشگری انبوه در این استان را نشان داد که رهاوردی جز کمبود بنزین، کمبود نان، ترافیک و انباشت زباله برای شهروندانش به همراه نداشت.

 

آمارهای رسمی گردشگری استان؛ از ورود بالغ بر ۴ میلیون مسافر و بیش از ۶ میلیون شب خوابی در مراکز اقامتی رسمی خبر می‌دهند. در عین حال اخبار از اقامت بسیاری از گردشگران در خانه های دومی که در این استان خریداری کردند حاکی است.

با این وجود گردشگران پرشماری، نصب چادر و پیاده رو خوابی در پارکهای دورن شهری و  مناطق ساحلی و جنگلی را به اسکان در هتل و مراکز اقامتی و کمپینگ های شهری ترجیح دادند.

هجوم سنگین گردشگران موسوم به چادر خواب و پیاده رو خواب در مناطق مختلف، مشکلات و ناهنجاری های زیادی به دنبال داشت که موجب گلایه و اعتراض شهروندان نسبت به مدیریت ارشد استان در عدم ساماندهی این موضوع شد. شهروندان می‌پرسند؛ با وجود پیش بینی حضور انبوه گردشگران در تعطیلات پایان تابستان، چگونه مسوولان ارشد استان تمهیدات لازم برای تامین سوخت جایگاههای بنرین و تامین مواد غذایی و نان را اندیشه نکردند؟

گشت و گذار بی ضابطه با پوشش نامناسب تا عدم رعایت بهداشت فردی در پارکها و پیاده روها، شست و شو و آویز لباس از درختان، کمبود بنزین، نان و مواد غذایی و ایجاد ترافیک چندین ساعته در جاده های درون و برون شهری و صف جایگاههای بنزین، گوشه ای از معضلات هجوم بی برنامه مسافران و عدم جوابگویی مراکز اسکان دولتی و خصوصی در پذیرش این حجم از گردشگران به گیلان شد که به شدت از کمبود زیرساختهای صنعت گردشگری رنج می‌برد.

 

.

.

.

.

.

.

.

منبع: مرور

«نگین عیناوی پور»


کانال تلگرام شمال ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *