رئیس شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد:



شمال ما: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: دکتر حشمت یک رزمنده مجاهد در نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی بود که برای اخراج نیروهای بیگانه، برقراری امنیت و رفع بی عدالتی و مبارزه با خودکامگی و استبدادحکام محلی و خوانین در کنار میرزا کوچک خان جنگلی مبارزه کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم سالروز شهادت دکتر حشمت از یاران سردار بزرگ استکبار ستیز شهید میرزا کوچک خان جنگلی با حضور بر سر مزار این جنگلی مبارز با اشاره به اینکه بیش از یک قرن از شهادت دکتر حشمت به دست شقی ترین حاکمان زمان سپری شده است اظهار کرد: یاد و خاطره این بزرگ مرد تاریخ نهضت جنگل همچنان در اذهان مردم قدرشناس رشت باقی است.

وی با بیان اینکه در تاریخ و نهضت های فکری ایران چهره هایی وجود دارد که علیرغم گذشت قرن ها از مدت زمان حیات آنان ،همچنان رشادت و ایثار آنان در اندیشه و یاد مردم باقی مانده و نسل به نسل منتقل می شود افزود: ماندگاری این چهره ها به حدی است که فراز و نشیب های تاریخ و تلاش های صورت گرفته از سوی مخالفان نتوانسته خدشه ای به جایگاه این قهرمانان واقعی کشور وارد کند و نام وخاطره آنان همچنان مایه غرور ملی عاشقان واقعی این کشور است.

کارگرنیا به نهضت جنگل اشاره کرد و گفت:  در شرایطی که به واسطه ظلم و استبداد حاکمان زمان و دخالت های اجنبی ها ،وضعیت بسیار نامناسبی بر استان گیلان حاکم بود ، انسان هایی وطن پرست برای رهایی از سلطه اجانب و  ناامنی های حاکم که ناشی از حضور استعمارگرانه کشورهایی همچون ( انگلستان و روس)  بود و مردم برای تامین مایحتاج خود با مشکلات فراوانی مواجه بودند و هرج و مرج و فساد به وضوح قابل مشاهده بود ، مردانی همچون دکتر حشمت به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی ،نهضت جنگل را برای تحقق سه  هدف مهم تشکیل دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اهداف نهضت جنگل تصریح کرد: اخراج نیروهای بیگانه، برقراری امنیت و رفع بی عدالتی و مبارزه با خودکامگی و استبدادحکام محلی و خوانین از جمله اهداف تشکیل نهضت جنگل به رهبری روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی بود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه مردم بزرگ ایران با هر گونه گرایش قومی، دینی و فرهنگی ، در طول تاریخ ثابت کردند که در بزنگاه های مختلف ، با هر  نیرویی که امنیت و استقلال کشور را تهدید کند ، در صفوف متحد و یکپارچه مقابله می کنند افزود:  این روحیه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و همچنین  متجاوزین، در طول تاریخ پر افتخار ایران به وفور وجود دارد و کشور عزیزمان حاصل تاریخی مملو از مجاهدت‌ها و ایثار ملت شریف ایران  است .

کارگرنیا با بیان اینکه هدف نهضت جنگل خارج کردن اجانب از خاک میهن بود گفت: شهید دکتر حشمت علاوه بر اینکه به عنوان یک رزمنده مجاهد در کنار سایر مجاهدین بر علیه دشمن میجنگید، به عنوان یک پزشک در خدمت سلامت مردم و همچنین عمران و توسعه منطقه و رفع مشکلات بود و از جمله اقدامات ماندگار دکتر حشمت، جاده لاهیجان به سیاهکل و کانال آب رسانی ( حشمت رود) است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید دکتر حشمت و دیگر شهیدان نهضت جنگل بیان کرد: نهضت جنگل برای همیشه در تاریخ پر افتخار مردمان گیل و دیلم خواهد درخشید.

.

.

.

.


کانال تلگرام شمال ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *